· El Govern ha acordat les noves mesures per la prevenció de la Covid-19 que estaran vigents des del 9 fins al 19 d’abril

El govern català ha acordat les noves restriccions a Catalunya que estaran vigents a partir de divendres, dia 9, i fins al 19 d’abril, després de les dades epidemiològiques registrades per Setmana Santa. Amb el risc de l’explosió de la quarta onada, el Procicat ha decidit enfortir les restriccions de mobilitat, entre les més destacades, tornar al confinament comarcal. Tot i això, queden exempts d’aquest confinament tots els desplaçaments per motius laborals sempre i quan estiguin justificats amb un document oficial de l’empresa corresponent.

Abans de Setmana Santa es va flexibilitzar la restricció de la mobilitat i es va aixecar el confinament comarcal sempre que els desplaçaments fossin amb la mateixa bombolla de convivència, però ara s’ha decidit fer marxa enrere. El que es manté des de fa mesos és el tancament perimetral de tota la comunitat. En altres àmbits, es manté l’obertura de centres comercials i comerços no essencials els caps de setmana i l’horari per a restaurants i bars continua sent de 7.30 a 17 h de forma ininterrompuda.

Mobilitat

La restricció de la mobilitat és una de les mesures que canvien a partir del 9 d’abril. El confinament comarcal tornarà a Catalunya després de poques setmanes amb tancament només perimetral de la comunitat. Es recomana que els desplaçaments fora del domicili es limitin en la mesura del que sigui possible, respectant les mesures de protecció individual i col·lectiva establertes per les autoritats competents.

Mesures de restricció a la mobilitat nocturna

Resten prohibits tots els desplaçaments i la circulació per les vies públiques entre les 22.00 hores i les 06.00 hores. S’exclouen d’aquesta prohibició els següents desplaçaments de caràcter essencial, que caldrà justificar adequadament

Restauració

Sense nous canvis en les restriccions als bars i restaurants. Des de principis de març poden obrir de forma ininterropuda de 7.30 a 17 h. Els comensals han de portar la mascareta en tot moment i només se la poden treure en el moment de beure o menjar. De moment, els locals de restauració dels centres comercials es mantenen tancats, però sí que poden oferir el servei de compra d’aliments. Per als sopars, només es pot oferir servei de recollida al local, entre les 19 i les 22 h, i a domicili, fins a les 23 h.

Comerços i centres comercials

Els centres comercials, botigues i comerços no essencials poden obrir els dissabtes. La mesura s’aplica des del dissabte 20 de març. També es permet l’obertura de les botigues fins als 800 metres quadrats. Poden mantenir l’activitat les sales de joc.

Trobades

Pel que fa al nombre de persones permès a les reunions, es manté en sis persones. Malgrat això, la recomanació del govern és limitar al màxim la interacció amb les persones que no siguin de la mateixa bombolla de convivència. Si pot ser, reduir-ho només als contactes imprescindibles, com els companys de feina i família de convivència.

Excepcions a les restriccions de mobilitat

Sempre acompanyat del certificat autoresponsable de desplaçament:

  • Assistència a centres i serveis sanitaris i socials.
  • Compliment d’obligacions laborals.
  • Assistència a centres universitaris, docents i educatius.
  • Retorn al lloc de residència habitual o familiar per una necessitat justificada.
  • Assistència i atenció de persones grans, menors, dependents, amb alguna discapacitat o especialment vulnerables.
  • Desplaçament a entitats financeres i d’assistència per a gestions que no es puguin fer telemàticament.
  • Actuacions urgents davant d’organismes públics, judicials o notarials.
  • Renovació de permisos i documentació oficial.
  • Realització d’exàmens o proves oficials inajornables.
  • Exercici del dret de manifestació i participació política.
  • Situacions de força major o de necessitat.
  • Qualsevol altra activitat de naturalesa anàloga degudament acreditada.