· El Govern ha autoritzat renovar els contractes dels anys 2022 a 2026, una decisió que permetrà iniciar un “període de transició” cap a un model més sostenible i vinculat amb el territori

El Vallès Oriental seguirà tenint el seu gran atractiu turístic 5 anys més. El Govern de la Generalitat de Catalunya ha autoritzat renovar el contracte del Circuit de Barcelona-Catalunya amb la Formula 1 i Moto GP 5 anys més. Així ho ha ratificat el conseller d’empresa i treball, també president del Circuit, al programa de ràdio “Versió RAC 1” de RAC 1. Amb aquesta acció s’iniciarà el període de transició cap a un model més sostenible i que estigui més vinculat amb el territori.

Des d’aquests últims anys s’ha parlat de les dificultats que podria tenir el Circuit de Barcelona-Catalunya per a renovar els seus contractes amb les categories regnes d’automobilisme i motociclisme, F1 i Moto GP. Els responsables del traçat català però, van treballar des d’un inici en un projecte a llarg termini, sense deixar de creure. Malgrat que per al 2020 com per a 2021 es van haver de prorrogar la seva vinculació amb el “Gran Circ” per només un any, insistien que era només una mesura a prendre mentre continuaven desenvolupant un pla per a mantenir aquestes dues competicions a Montmeló a llarg termini.

Moto GP acabava la seva vinculació amb el traçat català enguany i es parlava de la possibilitat que les pistes de la península ibèrica presents en el calendari s’alternessin la seva presència en ell a partir de 2023. Tot això es va confirmar aquest dimarts amb l’autorització del Govern de la Generalitat de Catalunya perquè Circuits de Catalunya SL pugui renovar els contractes de promoció de la F1 i Moto GP per als anys 2022 a 2026, amb l’objectiu d’iniciar un “període de transició” cap a un model més sostenible i vinculat amb el territori.

Moto GP: El Circuit entrarà en rotació a partir de 2023

No obstant això, en el cas de Moto GP, segons va anunciar aquest dimarts el Conseller d’Empresa i president del Circuit, Roger Torrent, en el programa “Versió RAC 1“, el Circuit entrarà en la citada rotació a partir de 2023 amb “un contracte de 3 carreres per als pròxims cinc anys”, deixant clar que “en qualsevol cas no podran passar dos anys consecutius sense la celebració d’una carrera a Barcelona”.

La renovació inclou canvis

Josep Lluís Santamaría ha destacat personalment que aquestes metes implicarien la renovació de les instal·lacions. Segons el director general del Circuit de Barcelona-Catalunya, la renovació d’aquests contractes va lligada a un replantejament de la infraestructura, adequant-la als “nous valors i principis de la mobilitat del segle XXI“, com la sostenibilitat i la innovació tecnològica. Així doncs, el Circuit ja disposa del via lliure necessari per a parlar amb Dorna (Moto GP) i Liberty Media (F1) per a signar els contractes i realitzar el corresponent anunci.