L’actual situació epidemiològica aconsella augmentar les restriccions per fer front a l’augment exponencial de casos positius de COVID-19.

S’imposa un toc de queda nocturn d’1 a 6 hores per a aquelles localitats que tinguin una incidència acumulada en 7 dies superior als 250 casos per cada 100.000 habitants. També el tancament de l’oci nocturn, entre altres mesures.

Cal recordar que a partir del 3 de desembre s’ha de presentar el certificat COVID digital de la UE per accedir a zones interiors de restaurants, gimnasos i residències de gent gran.

Activitats socials

Es limiten al màxim les bombolles en, màxim 10 persones, tant a l’interior com a l’exterior i tant en l’àmbit privat com en l’àmbit públic.

Cal evitar espais amb aglomeracions, especialment si són espais tancats.

La mascareta és obligatòria sempre, excepte quan es duu a terme activitat física i en espais naturals com ara boscos o platges.

S’especifica, a més, que s’haurà de fer servir el certificat COVID digital de la UE per accedir a zones interiors de restaurants, gimnasos i també per a visitants de residències de gent gran.

Treball

Recomanar el teletreball i, en cas que sigui impossible, evitar reunir-s’hi per menjar o beure.

Instaurar el teletreball a l’administració pública.

Evitar viatjar en hores punta. Desplaçar-se preferiblement a peu o en bicicleta.

En feines que requereixin activitat presencial, s’ha de garantir que es compleixin les mesures de prevenció (distància física, ús correcte de la mascareta, higiene de mans i ventilació adequada).

Afavorir torns escalonats de treball, i l’entrada escalonada del públic en àmbits laborals en els quals es realitzi atenció directa al públic.

Oci nocturn i sales de concert

Tancament dels locals d’oci nocturn i sales de concert.

Les sales de concert que permetin esdeveniments amb públic, aquest haurà de romandre assegut, amb un aforament del 70%.

Empreses de serveis i comerços

Empreses de serveis i comerç minorista, aforament del 70%.

Garantir que es compleixin les mesures de prevenció (distància física, ús correcte de la mascareta, higiene de mans i ventilació adequada). Entrada esglaonada de públic.

Els establiments oberts al públic podran estar oberts fins a les 22 hores màxim, excepte els establiments de serveis essencials, botigues de conveniència i establiments comercials annexos a benzineres.

Restauració

Aforament del 50% en zones interiors dels establiments d’hostaleria i restauració. Horari d’obertura fins a les 00:30 hores.

A l’interior i a l’exterior de bars i restaurants, màxim 10 persones per taula. Distància d’1,5 metres entre taules.

Mentre no es consumeix, s’ha de portar posada la mascareta en tot moment.

Horari d’obertura fins a les 00:30 hores màxim.

Caldrà utilitzar el certificat COVID digital de la UE.

 

Pots veure totes les mesures fent clic AQUI